1e verslag veilig aangekomen - Reisverslag uit Oud Gastel, Nederland van Wilma Kuijstermans - WaarBenJij.nu 1e verslag veilig aangekomen - Reisverslag uit Oud Gastel, Nederland van Wilma Kuijstermans - WaarBenJij.nu

1e verslag veilig aangekomen

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

07 Oktober 2015 | Nederland, Oud Gastel

6-10-2015
Vandaag aangekomen in Kisumu. Een stad aan het Victoriameer. Ik zit hier op het dak van de Duke of Breez ons hotel( waar we af en toe wel en af en toe geen internet hebben) . Het geluid van tropische vogels mengt zich met heel veel lawaai van verkeer dat beneden kris kras door elkaar rijdt. De zon is aan het ondergaan wat de lucht alle kleuren oranje rood en paars geeft en ergens hoor ik het gebed van een moskee
Onze piloot was vanmorgen te vroeg met zijn vliegtuig. Het vliegveld gaat namelijk pas om 6:00 uur in de ochtend open dus hebben we een extra rondje rond Nairobi gevlogen. Ook hadden we een klein technisch probleempje met de overstapbrug en moest er eerst gelast worden voordat we uit het vliegtuig konden. Vervolgens door de security van de paspoortcontrole van per ongeluk de internationale vluchten. Dus zijn goed doorgelicht en goedgekeurd maar dit was voor onze binnenlandse vlucht helemaal niet nodig en allemaal natuurlijk retespannend.
Na een hele tijd verwachtingsvol uitkijken naar Elvera’s koffer bleek die toch echt niet meegekomen te zijn naar Nairobi en wij moesten wel onze vlucht halen naar Kisumu. Dus hebben nu 3 koffers met sponsorspullen en gelukkig kan Elvera ook in mijn kleren. Toevallig zaten in die koffer al onze luxe zoals shampoo, zonnebrand en ook haar malariapillen maar we doen nu samen en anders regelen we over een paar weken wel nieuwe malariapillen. Jammer genoeg zaten ook de foto’s van Mandy Krijnen en de kleertjes voor Sammy nieuwe baby als hij vader wordt in deze koffer maar volgens de vriendelijke man die achter de balie stond op het vliegveld gaat het helemaal goedkomen en sturen ze de koffer naar Rangala babyhome…..
Wat ik ook wel heel mooi vond was dat het eerste wat ik zag toen ik buiten kwam op het vliegveld was een heel mooi vogeltje met hele felle kleuren en deze heb ik toevallig zaterdag in Nederland gezien in de dierentuin in Blijdorp met een vogelshow…
De vlucht van Nairobi naar Kisumu was met een klein vliegtuigje dus ook wel even wennen. We kregen in Kisumu Sammy niet te pakken . Elvera kent Sammy van drie jaar terug en hij is taxidriver en heel vertrouwd. Dus dan maar een vreemde taxidriver en toen we door de slobbewijk reden ( wat ook een uitwisbare indruk op mij gemaakt heeft, al die armoede) waren we toch wel een beetje bang maar we kwamen toch veilig in ons hotel aan. Ik kijk mijn ogen uit hoe ze hier rijden in het verkeer. Alles rijdt door elkaar : matatu’s ( oude busjes), ) tuctuc’s ( brommers waar een klein soort van autootje omheen is gebouwd), piki piki’s ( motors), hele oude auto’s en vrachtwagens, fietsers en de voetgangers lopen midden over de weg. De wegen zijn niet meer dan kuilen en gaten en het is allemaal erg hobbelig….veel zand en smog. Maar wat me het meeste opvalt is de vriendelijkheid van de mensen hier…de behulpzaamheid en ondanks alle hectiek de rust die ze uitstralen. Polle polle maak je niet druk het komt allemaal wel goed…

• 07 Oktober 2015 - 16:57

Trudy Mol:

Wat leuk Wilma om jullie te volgen, en te lezen over jullie reis!!
    Ik wens jullie heel veel succes, en ik hoop dat de mensen blij zullen worden van jullie gifts!!

• 07 Oktober 2015 - 17:07

Christien:

Welkom in de totaal andere wereld ;-)

Leuk om te lezen zo snel van jullie!
    Geniet ervan buufkes xxx

• 07 Oktober 2015 - 17:38

Elly:

Leuk om nu al wat van jullie reis te lezen, en lijkt wel in de familie te zitten koffers niet aan komen
    Onze Dochterl vorig jaar ook al, en Neef vorige maand. hopelijk wordt de koffer nog na geleverd
    Ga er samen met Dochterlief er ook volop van genieten van zo veel indrukken.
    en we blijven uit kijken na la jullie belevenissen

Groetjes Henk en Elly

• 07 Oktober 2015 - 17:52

Jaantje Martens:

Heb je 1ste verslag gelezen en ben blij dat alles goed is gegaan(koffer van Elvera) Wilma en Elvera Gefeliciteerd met Ad ,Wij hebben al gebeld. Je zou om 6 uur Skypen Liefs en tot horens xx Ma en Jan

• 07 Oktober 2015 - 18:33

Ellen Machielse:

Hoi Wilma en Elvera, wat fijn om je 1e verslag al te lezen. Vol enthousiasme.
    Het was een hele reis met hobbels zowel in weg als koffer kwijt als extra vluchtrondje. Hopelijk zal het met de koffer weer goed komen
    Ik wacht je 2e verslag weer af !!!
    Geniet en werkze daar.
    Groetjes, ellen

• 07 Oktober 2015 - 18:44

Maaike Schoonen:

Leuk te horen dat jullie goed aangekomen zijn ... we blijven jullie volgen !
    Groetjes Hans en Maaike xx

• 07 Oktober 2015 - 18:54

Wilma Selier:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, op die koffer na dan maar zal vast goed komen. Leuk geschreven je 1e verslag. Veel werkplezier. Gr

• 07 Oktober 2015 - 19:03

Danielle V Peee:

Leuk om jullie reisverslag zo te lezen en dat je goed bent aangekomen..veel plezier saampjes

• 07 Oktober 2015 - 19:23

Marion Landa-Bogers:

Hoi Wilma,

Gelukkig goed aangekomen. Op dag 1 al meer beleefd dan ik in een half jaar

• 07 Oktober 2015 - 20:04

Myrddin:

Leuk om te lezen schoonmoeders!!

Xxx je schoondochter

• 07 Oktober 2015 - 21:43

Laura:

hoi hoi
    gelukkig zijn jullie goed aangekomen. de reis alleen is al een hele belevenis!!
    tot snel,,, dan lees ik jullie volgende avontuur
    veel plezier

• 07 Oktober 2015 - 21:53

Tessa Van Groeninge :

TOP Wilma!! Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen
    En erg leuk dat reisverslag!! Heel veel Suc6 en plezier!!
    Zo kunnen we jullie volgen op jullie avontuur.

Groetjes Tessa

• 08 Oktober 2015 - 18:09

Ad Kuijstermans:

he Wilma mooi verslag groetjes veertje hele belevenis geniet ervan samen

• 08 Oktober 2015 - 21:57

Franca :

Geweldig om de eerste indrukken van jullie avontuur te lezen. Blijf jullie zeker volgen en kan niet wachten op het volgende verslag. Toi toi toi.....

• 09 Oktober 2015 - 00:31

Ria Wouts :

Hoi Wilma, mooi verslag en wat een indrukken zo'n eerste dag. Spannend!
    Heel veel succes

• 09 Oktober 2015 - 13:02

Ina:

Hoi Wilma, leuk om je reis verslag te lezen.
    Heel veel succes samen met je dochter.

• 10 Oktober 2015 - 23:03

Corry M:

Leuk verslag Wilma. Tot volgende week? Groetjes

• 16 Oktober 2015 - 20:44

Els V Pul:

Wat een leuk verhaal Wilma, al veel meegemaakt voordat je op de plek van bestemming kwam.

Leuk om je zo te volgen.